اضافه کردن بسته ی گرافیکی OpenGL به visual studio
در ایتدا باید دو فایل FreeGLUT و GLEW رو دانلود کنید:
FreeGLUT
http://uplod.ir/rlsvubuswnwp/ishmael.blog.ir__freeglut-2.8.1.tar.gz.htm
GLEW
http://uplod.ir/8ld4x14gcq9e/ishmael.blog.ir__glew-1.11.0-win32.zip.htm
یه پروژه جدید تو ویژوال استودیو درس کنید و یک برنامه ساده توش بنویسید و یه ران بگیرید. حالا کنار فایل اصلی یعنی source.cpp یک فولدر بسازید با نام inc (اسمش مهم نیس)
مرحله اول:
حالا فایل های داخل GLEW رو ی جا اکسترکت کنید. دنبال چهار تا فایل با نام های
glew.h, glxew.gl, wglew.h ,glew32.lib بگردید که اصولا داخل فولدر include و release هستن. این چهار تا رو کپی کنید تو فولدر inc که ساختید.
مرحله دوم:
فایل های داخل FreeGLUT رو ی جا اکسترکت کنید. توی فولدر visualstudio بر حسب ورژن ویژوال استودیوتون، یکی از فولدرها رو انتخاب کنید.
خالا freeglut.sln رو باز کنید. برنامه رو ران بگیرید. اگر با خطا مواجه شدید تنظیمات 32 و یا 64 بیتی بودن رو تغییر بدید. حالا ی فایل با نام freeglut.lib داخل فولدر debug ساخته شده. این فایل رو توی inc کپی کنید. همچنین دنبال چهار تا فایل با نام های freeglut.h, freeglut_ext.h,
freeglut_std.h ,glut.h بگردید( داخلGL subfolder هستن) این فایل ها رو هم بریزید تو inc.
حالا میریم سراغ پروژه اصلی ک ساختیم. روی پروژه راست کلیک کنید و تنظیمات رو بزنید. از منوی linker گزینه general رو انتخاب کنید. یه گزینه هست به نام Additional Librar. توش فولدر inc رو اضافه کنید. خوب حالا از همون linker گزینه ی input رو پیدا کنید و در Additional Dependencies اینا رو تایپ کنید:
opengl32.lib;freeglut.lib;glew32.lib;
دنبال فایل freeglut.dll توی FreeGLUT بگردید. این فایل رو توی فولدر debug کپی کنید.
حالا ی ران بگیرید.
همه چی حله!
اگر با خطا مواجه شدید و یا نتونستید انجام بدید نسخه ی اصلی آموزش به زبان انگلیسی و تصویری البته با کمی تفاوت در
http://in2gpu.com/2014/10/15/setting-up-opengl-with-visual-studio/
هست.